Pedagog
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 24, kwiecień 2014 10:00
Drodzy rodzice,
czy zdajecie sobie sprawę, że to Wy jesteście pierwszymi nauczycielami dziecka? To wy – rodzice uczycie swoje pociechy od waszych pierwszych wspólnie spędzonych dni i jesteście w tym najlepsi, bo znacie dziecko, jak nikt inny. Cieszycie się największym autorytetem. Wasze pochwały najbardziej cieszą, a krytyka najbardziej rani.
Uczycie z miłością. Uczycie poprzez własną postawę, słowa, zabawę, dotyk. Nikt inny (nawet w najlepszej szkole) nie zrobi dla Waszego dziecka tego, co możecie zrobić Wy.
Tak więc, jak motywować swoje dziecko do nauki?
PRZYZWYCZAJ DO SYSTEMATYCZNOŚCI
Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić, ale systematyczność to chyba najbardziej pożądana szkolna umiejętność. Nawet jeśli dziecko z czymś sobie nie radzi, jest słabsze czy nie nadąża – systematyczną pracą może to bez trudu nadrobić.
Dlatego zadbajcie o to, żeby dziecko miało jakiś codzienny obowiązek (oczywiście dostosowany do wieku), który będzie musiało systematycznie wykonywać. A wy z żelazną konsekwencją wymagajcie tego.
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 05, marzec 2013 08:27
Jak porozumiewać się z dzieckiem w sposób bezkonfliktowy?
Zanim zaczniemy wprowadzać zmiany w dotychczasowej komunikacji z dzieckiem, warto sprawdzić, jak się komunikujemy – tym samym dowiemy się, jakie popełniamy błędy i co należy zmienić. Bardzo prostą i skuteczną metodą diagnostyczną jest wypełnienie tabeli, która pokaże, jaki rodzaj komunikatu budujemy najczęściej i co ważniejsze, pozwoli precyzyjnie określić – kiedy mówimy do dziecka. Mówimy, czyli zauważamy i dajemy to, co dla każdego dziecka najważniejsze – uwagę ważnej dla niego osoby dorosłej.
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 26, luty 2013 09:20
„Przyczyny powstawania trudności wychowawczych” to temat dzisiejszej prelekcji w ramach corocznej pedagogizacji.
Trudności natury wychowawczej nie powstają spontanicznie, ale podczas długiego procesu, w trakcie którego poszczególne ogniwa narastają stopniowo na tle określonych warunków. Warunki te mogą mieć charakter subiektywny, gdy tkwią w samym człowieku, w jego właściwościach umysłowych lub fizjologiczno-somatycznych. Mogą mieć również charakter obiektywny, gdy tkwią poza człowiekiem. Przyczyny trudności wychowawczych można ująć w dwie grupy czynników:
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 19, luty 2013 20:02
Szanowni Państwo!
Nazywam się Anna Robaczewska i jestem pedagogiem szkolnym. Mogą Państwo oczekiwać ode mnie pomocy i wsparcia w rozwiązywaniu niepokojących Was sytuacji, które mogą dotyczyć:
- Rozpoznawania trudności w nauce bądź innych niepowodzeń szkolnych doświadczanych przez Wasze dziecko;
- Potrzeby udzielenia Waszemu dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Niepokojących Was zmian, jakie pojawiają się w jego zachowaniu,
- Trudnych sytuacji Waszego dziecka z rówieśnikami, nauczycielami lub rodzeństwem,
- Każdej innej sprawy, która jest dla Was i Waszego dziecka bardzo ważna.
Zapraszam do mojego gabinetu – pokój 103, I piętro
Poniedziałek 800 - 1200
Wtorek 900 - 1200
Środa 1000 - 1600
Czwartek 1000 - 1600
Piątek 1000 - 1300
Na indywidualne konsultacje można się wcześniej umawiać telefonicznie pod nr tel. 23 654 38 76.