Pedagog

Drodzy rodzice,
czy zdajecie sobie sprawę, że to Wy jesteście pierwszymi nauczycielami dziecka? To wy – rodzice uczycie swoje pociechy od waszych pierwszych wspólnie spędzonych dni i jesteście w tym najlepsi, bo znacie dziecko, jak nikt inny. Cieszycie się największym autorytetem. Wasze pochwały najbardziej cieszą, a krytyka najbardziej rani.
Uczycie z miłością. Uczycie poprzez własną postawę, słowa, zabawę, dotyk. Nikt inny (nawet w najlepszej szkole) nie zrobi dla Waszego dziecka tego, co możecie zrobić Wy.
Tak więc, jak motywować swoje dziecko do nauki?

PRZYZWYCZAJ DO SYSTEMATYCZNOŚCI

Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić, ale systematyczność to chyba najbardziej pożądana szkolna umiejętność. Nawet jeśli dziecko z czymś sobie nie radzi, jest słabsze czy nie nadąża – systematyczną pracą może to bez trudu nadrobić. 
Dlatego zadbajcie o to, żeby dziecko miało jakiś codzienny obowiązek (oczywiście dostosowany do wieku), który będzie musiało systematycznie wykonywać. A wy z żelazną konsekwencją wymagajcie tego.

Czytaj więcej...

Jak porozumiewać się z dzieckiem w sposób bezkonfliktowy?

Zanim zaczniemy wprowadzać zmiany w dotychczasowej komunikacji z dzieckiem, warto sprawdzić, jak się komunikujemy – tym samym dowiemy się, jakie popełniamy błędy i co należy zmienić. Bardzo prostą i skuteczną metodą diagnostyczną jest wypełnienie tabeli, która pokaże, jaki rodzaj komunikatu budujemy najczęściej i co ważniejsze, pozwoli precyzyjnie określić – kiedy mówimy do dziecka. Mówimy, czyli zauważamy i dajemy to, co dla każdego dziecka najważniejsze – uwagę ważnej dla niego osoby dorosłej.

Czytaj więcej...

„Przyczyny powstawania trudności wychowawczych” to temat dzisiejszej prelekcji w ramach corocznej pedagogizacji.

Trudności natury wychowawczej nie powstają spontanicznie, ale podczas długiego procesu, w trakcie którego poszczególne ogniwa narastają stopniowo na tle określonych warunków. Warunki te mogą mieć charakter subiektywny, gdy tkwią w samym człowieku, w jego właściwościach umysłowych lub fizjologiczno-somatycznych. Mogą mieć również charakter obiektywny, gdy tkwią poza człowiekiem. Przyczyny trudności wychowawczych można ująć w dwie grupy czynników:

Czytaj więcej...

Szanowni Państwo!

 

Nazywam się Anna Robaczewska i jestem pedagogiem szkolnym. Mogą Państwo oczekiwać ode mnie pomocy i wsparcia w rozwiązywaniu niepokojących Was sytuacji, które mogą dotyczyć:

  • Rozpoznawania trudności w nauce bądź innych niepowodzeń szkolnych doświadczanych przez Wasze dziecko;
  • Potrzeby udzielenia Waszemu dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • Niepokojących Was zmian, jakie pojawiają się w jego zachowaniu,
  • Trudnych sytuacji Waszego dziecka z rówieśnikami, nauczycielami lub rodzeństwem,
  • Każdej innej sprawy, która jest dla Was i Waszego dziecka bardzo ważna.

 

Zapraszam do mojego gabinetu – pokój 103, I piętro

 

Poniedziałek     800 - 1200

Wtorek              900 - 1200

Środa               1000 - 1600

Czwartek         1000 - 1600

Piątek              1000 - 1300

 

Na indywidualne konsultacje można się wcześniej umawiać telefonicznie pod nr tel. 23 654 38 76.

Dodatkowe informacje